Οι εξελίξεις στο Νοσοκομείο Γρεβενών και οι θέσεις του ΚΚΕ



Κομματική Οργάνωση Γρεβενών
Οι εξελίξεις στο Νοσοκομείο Γρεβενών και οι θέσεις του ΚΚΕ

Οι περικοπές των οικονομικών κονδυλίων στην υγεία όλο και αυξάνονται χρόνο με το χρόνο. Αυτό οδηγεί σε όλο και μεγαλύτερα εμπόδια στην πρόσβαση των εργαζομένων στις δημόσιες υπηρεσίες υγείας, στο αναγκαίο φάρμακο για τον κάθε ασθενή.
Το νοσοκομείο Γρεβενών έχει «στεγνώσει» από υλικά και φάρμακα, ο ΕΟΠΥΥ παρουσιάζει συνεχώς ελλείμματα με αποτέλεσμα να μην μπορεί να εξασφαλιστεί η λειτουργία του νοσοκομείου.  
Συμπαραστεκόμαστε στον αγώνα των γιατρών,που αντιδρούν στις υποχρεωτικές μετακινήσεις διαφόρων ειδικοτήτων από το Νοσοκομείο Γρεβενών και το Κέντρο Υγείας Δεσκάτης στο Νοσοκομείο Πτολεμαϊδας προκειμένου να καλύψουν εκεί το πρόγραμμα εφημεριών αφήνοντας ακάλυπτο το Νοσοκομείο των Γρεβενών και στηρίζουμε τα δίκαια αιτήματά τους.
Η κατάσταση στην δημόσια υγεία χτυπάει στο κόκκινο και είναι αποτέλεσμα της αντιλαϊκής πολιτικής που επιβάλει η τρόικα, (ΕΕ, ΔΝΤ, Ευρωπαϊκή Κεντρική Τράπεζα) και εφαρμόζει πιστά η τρικομματική κυβέρνηση (ΝΔ – ΠΑΣΟΚ – ΔΗΜΑΡ).
Κριτήριο των θέσεων του ΚΚΕ για την υγεία - πρόνοια, αποτελεί το γεγονός ότι οι εργαζόμενοι είναι οι αποκλειστικοί παραγωγοί όλου του τεράστιου πλούτου που υπάρχει και που μπορεί να καλύψει πλήρως και δωρεάν τις ανάγκες όλου του πληθυσμού χωρίς όρους και προϋποθέσεις σε υπηρεσίες υγείας για την πρόληψη, θεραπεία και αποκατάσταση αξιοποιώντας όλα τα σύγχρονα μέσα και τις κατακτήσεις της επιστήμης.
Θα αγωνιστεί σε όλα τα επίπεδα, μαζί με τους εργατοϋπάλληλους, τους αυτοαπασχολούμενους της πόλης και του χωριού, τις γυναίκες και τη νεολαία των λαϊκών οικογενειών, τους συνταξιούχους, μέσα από τα σωματεία, τις ταξικές και ριζοσπαστικές συσπειρώσεις, τις λαϊκές επιτροπές στις συνοικίες για:
●       Δωρεάν κάλυψη όλου του πληθυσμού, με υπηρεσίες πρόληψης, Πρωτοβάθμιας Φροντίδας Υγείας, δημόσιας υγείας, νοσοκομειακής περίθαλψης και επείγουσας ιατρικής βοήθειας.
●       Κρατική χρηματοδότηση προς τα Νοσοκομεία, τα Κέντρα Υγείας και τον ΕΟΠΥΥ.
·                    Αποπληρωμή όλων των χρωστούμενων προς τους εργαζόμενους (εφημερίες, υπερωρίες κλπ.)
●       Προσλήψεις μόνιμων γιατρών όλων των ειδικοτήτων, οδοντίατρων, φαρμακοποιών, νοσηλευτικού προσωπικού και άλλων υγειονομικών με πλήρη και αποκλειστική απασχόληση.
Αυτό απαιτεί την ανάπτυξη ενός ενιαίου συστήματος υγείας - πρόνοιας  με κεντρικό σχεδιασμό, αποκλειστικά δημόσιο και δωρεάν, με κατάργηση κάθε επιχειρηματικής δράσης, με πλήρη χρηματοδότηση από τον κρατικό προϋπολογισμό. Με κοινωνικοποίηση όλων των επιχειρηματικών μονάδων υγείας που πληρούν τις προϋποθέσεις
Γρεβενά 30/12/2012 

Να παρθούν μέτρα για την άμεση επίλυση του προβλήματος θέρμανσης στα σχολεία της Δυτικής Μακεδονίας.




Κοινοβουλευτική Ομάδα

Λεωφ. Ηρακλείου 145, 14231 ΝΕΑ ΙΩΝΙΑ,
τηλ.: 2102592213, 2102592105, 2102592258, fax: 2102592155
e-mail: ko@vouli.kke.gr, http://www.kke.gr
Γραφεία Βουλής: 2103708168, 2103708169, fax: 2103707410




  ΕΡΩΤΗΣΗ
Προς τους Υπουργούς Εσωτερικών και Παιδείας και Θρησκευμάτων,
Πολιτισμού και Αθλητισμού 


Θέμα: Να παρθούν μέτρα για την άμεση επίλυση του προβλήματος θέρμανσης στα σχολεία της Δυτικής Μακεδονίας.


Κλειστά θα παραμείνουν τα σχολεία πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης στην Δυτική Μακεδονία, αμέσως μετά το πέρας της εορταστικής περιόδου, έπειτα από απόφαση της Περιφερειακής Ένωσης Δήμων Δυτικής Μακεδονίας λόγω έκτακτων οικονομικών συνθηκών (Καλλικράτης, Ν. 3852/10, αρθ. 94, παρ. 27).
Αιτία είναι η τεράστια περικοπή της χρηματοδότησης του κράτους στα σχολεία και ιδιαίτερα σε αυτά της Δυτικής Μακεδονίας όπου οι θερμοκρασίες είναι πολύ χαμηλές, με την παράλληλη αύξηση στον ειδικό φόρο κατανάλωσης στο πετρέλαιο θέρμανσης και την εξίσωσή του με τον ειδικό φόρο κατανάλωσης στο πετρέλαιο κίνησης, που επέβαλε η σημερινή συγκυβέρνηση.
Αυτό έχει ως αποτέλεσμα από την αρχή της σχολικής χρονιάς μαθητές και εκπαιδευτικοί, της περιοχής να αντιμετωπίζουν σοβαρά προβλήματα με την θέρμανση και με τις σχολικές επιτροπές να αδυνατούν να καλύψουν τις σχετικές δαπάνες, παρ’ όλο που σε σχετική ερώτηση του κόμματος μας (3967/14-11-2012) το Υπουργείο Εσωτερικών απαντούσε ότι «…γίνεται προσπάθεια για επιπλέον επιχορήγηση των σχολείων των ψυχρών περιοχών για την αντιμετώπιση των δαπανών θέρμανσης».
Να σημειωθεί επίσης ότι φορείς της ευρύτερης περιοχής έχουν πραγματοποιήσει πολλές κινητοποιήσεις έως σήμερα διεκδικώντας αποφορολογημένο πετρέλαιο και για τη θέρμανση των σχολείων.
     
ΕΡΩΤΩΝΤΑΙ οι κ.κ. Υπουργοί τι μέτρα θα λάβει η κυβέρνηση:
·        Για την άμεση επίλυση του προβλήματος θέρμανσης στα σχολεία της Δυτικής Μακεδονίας, ώστε να μπορούν να λειτουργούν απρόσκοπτα.
·        Την επαρκή χρηματοδότηση των σχολικών επιτροπών σύμφωνα με τις υπάρχουσες, αυξημένες ανάγκες.
·        Την απαλλαγή των σχολείων από τα έξοδα για το νερό, το ρεύμα, το τηλέφωνο, το πετρέλαιο και φυσικό αέριο και το κόστος να μεταφερθεί εξολοκλήρου στον κρατικό προϋπολογισμό, χωρίς να γίνει καμιά περικοπή στη χρηματοδότηση των σχολικών επιτροπών.

Οι βουλευτές
Θεοδόσης Κωνσταντινίδης

Ελένη Γερασιμίδου 

ΟΔΗΓΙΑ ΤΟΥ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟΥ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑΣ ΑΝΑΜΕΣΑ ΣΤΑ ΛΥΚΕΙΑ ΚΑΙ ΤΟ «ΣΩΜΑΤΕΙΟ ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑΣ ΝΕΩΝ»


ΟΔΗΓΙΑ ΤΟΥ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟΥ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑΣ ΑΝΑΜΕΣΑ ΣΤΑ ΛΥΚΕΙΑ ΚΑΙ ΤΟ «ΣΩΜΑΤΕΙΟ ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑΣ ΝΕΩΝ»

ΜΑΘΗΜΑΤΑ ΥΠΟΤΑΓΗΣ



Το Υπουργείο Παιδείας με το υπ’ αριθμόν 125075/Γ7/12-10-2012 έγγραφο καλεί τα Λύκεια να αναπτύξουν  «συνεργασία» με το «Σωματείο «Επιχειρηματικότητας Νέων» (ΣΕΝ).
Καλεί τους εκπαιδευτικούς να προχωρήσουν σε δραστηριότητες καθορισμένες από το «Σωματείο» αυτό, στο πλαίσιο του Σχολικού Επαγγελματικού Προσανατολισμού (ΣΕΠ), των μαθημάτων Οικιακή Οικονομία, Αρχές Οικονομίας, Τεχνολογίας και στο πλαίσιο της ερευνητικής εργασίας (project).

Ποιο είναι το ΣΕΝ;

Το Διοικητικό του Συμβούλιο απαρτίζεται από στελέχη μεγάλων επιχειρηματικών ομίλων. Παρελαύνουν σε αυτό στελέχη των Microsoft, APIVITA, ΕΘΝΙΚΗ ΤΡΑΠΕΖΑ, CHIPITA, S&B ΒΙΟΜΗΧΑΝΙΚΑ ΟΡΥΚΤΑ, Allianz, CEO Soros Hills, καθώς και μεγαλοδημοσιογράφοι.

Τι πρόκειται να «διδαχθούν» οι μαθητές, από το ΣΕΝ, μέσω των project;

ü  ότι τα οικονομικά του ατόμου και η εξεύρεση εργασίας είναι υπόθεση προσωπικών δεξιοτήτων και ικανότητας επένδυσης και ότι (οι μαθητές) πρέπει να «ξοδεύουν έξυπνα – more than money».

Να λοιπόν γιατί δεν βρίσκουν εργασία 1,5 εκατομμύρια άνεργοι στην Ελλάδα και 22 εκ. στην Ε.Ε. Επειδή, δεν έχουν τις απαιτούμενες δεξιότητες (!). Όχι επειδή η ανεργία είναι σύμφυτη με το καπιταλιστικό σύστημα. Και να γιατί πεινάνε τα παιδιά στα σχολεία. Γιατί δεν έχουν οι οικογένειές τους «ικανότητες επένδυσης» ή δεν ξοδεύουν έξυπνα (!). Όχι επειδή όσο υπάρχει ο καπιταλισμός, θα υπάρχουν φτώχεια, ανεργία, πόλεμοι και εξαθλίωση.

ü  ότι μια οικονομία «για να είναι ελεύθερη πρέπει να αφήνει τον πρωταγωνιστικό ρόλο στις ιδιωτικές επιχειρήσεις» και ότι η «μετακίνηση των πόρων (φυσικών, ανθρωπίνων, κεφαλαιουχικών) ανά τον κόσμο είναι ένα φυσικό χαρακτηριστικό του διεθνούς εμπορίου».

Δηλαδή, ότι τα μονοπώλια, μπορούν «ελεύθερα» να σαρώνουν τους πάντες και τα πάντα στο πέρασμά τους, να ληστεύουν τις πλουτοπαραγωγικές πηγές ολόκληρων χωρών και λαών, να καταδικάζουν χιλιάδες εργαζόμενους στη μετανάστευση και την προσφυγιά!

ü  ότι (οι μαθητές) πρέπει να μάθουν να ζουν «στη σκιά των στελεχών», «να κάνουν δική τους υπόθεση την επιτυχή λειτουργία των επιχειρήσεων και να συμβάλλουν στην καινοτομία για την κερδοφορία»

Υπάρχει μάλιστα προτεινόμενο μάθημα με τίτλο «στη σκιά των στελεχών». Δηλαδή, οι μαθητές πρέπει μάθουν να προσκυνούν μια ζωή το καπιταλιστικό σύστημα! Να εξαρτούν την «ευημερία» τους από την επίτευξη των στόχων των αφεντικών τους! Να δουλεύουν μια ζωή, σαν «καλά γρανάζια» για να αυξάνουν τα κέρδη των μεγαλοεπιχειρηματιών! Να έχουν για πρότυπά τους στη ζωή τα μεγαλοστελέχη των επιχειρήσεων, τους γιάπηδες! Κουβέντα βέβαια για το γεγονός ότι τα κέρδη είναι αποτέλεσμα της κλοπής της απλήρωτης εργασίας των εργαζομένων, της υπεραξίας, της ταξικής εκμετάλλευσης!
Συναδέλφισσες, Συνάδελφοι

Να με ποιο τρόπο μπαίνουν οι επιχειρηματίες στα σχολεία, ώστε να κάνουν πλύση εγκεφάλου στα παιδιά! Θέλουν να τα «διαπαιδαγωγήσουν» με τις σάπιες αξίες του καπιταλιστικού συστήματος.
Υλοποιείται με αυτό τον τρόπο η απόφαση της Ε.Ε. και των μονοπωλίων, που έχουν σχεδιάσει, ήδη από το 1995, με τη Λευκή Βίβλο για την παιδεία, την προώθηση της «επιχειρηματικότητας στα σχολεία σαν μια εγκάρσια δεξιότητα».
Αυτή είναι η Ε.Ε. Ένωση του κεφαλαίου-απέναντι στους λαούς!
Άλλωστε, η ευρωπαϊκή επιτροπή (commission), στα πλαίσια της στρατηγικής της Λισσαβόνα, έχει αποφασίσει «την προώθηση της επιχειρηματικής νοοτροπίας μέσω της εκπαίδευσης και της μάθησης», ακόμα και στα Δημοτικά Σχολεία (ανακοίνωση COM(2006) 33, Βρυξέλλες, 13.2.2006).
 Στην ανακοίνωση αυτή αναφέρεται ότι: «Η προσήλωση των διευθυντών και των διοικητικών συμβουλίων των σχολείων στο σκοπό αυτό (εννοεί στην προώθηση της επιχειρηματικότητας) έχει ζωτική σημασία, όπως επίσης και η συμμετοχή των γονέων. Πρέπει επίσης οι δημόσιες αρχές, ιδίως οι αρμόδιες αρχές για την εκπαίδευση, την απασχόληση, τη βιομηχανία και τις επιχειρήσεις, να προωθούν δραστήρια την εκπαίδευση σχετικά με την επιχειρηματικότητα».
Αποδεικνύεται ότι όσοι υποστηρίζουν ταυτόχρονα και την Ε.Ε., αλλά και το δικαίωμα του λαού στη μόρφωση λένε συνειδητά ψέματα, συσκοτίζουν την αλήθεια, σπέρνουν αυταπάτες. Δεν γίνεται κάποιος να υποστηρίζει και την ανταγωνιστικότητα της οικονομίας και τη διδασκαλία της επιστημονικής και ιστορικής αλήθειας. Δηλαδή, να είναι και με το «χωροφύλακα και με τον αστυφύλακα».

Συναδέλφισσα, Συνάδελφε

Σε καλούμε να προβληματιστείς. Να ποιος είναι ο ρόλος και η αποστολή του «νέου σχολείου», ο ρόλος και η αποστολή του σημερινού αστικού σχολείου! Να «διδάσκει» την αιωνιότητα του συστήματος, τις καπιταλιστικές αξίες.
Να μην μάθουν ποτέ τα παιδιά, ότι οι λαοί μπορούν να πάρουν τις τύχες τα χέρια τους, να οικοδομήσουν τη δική τους κοινωνία, χωρίς εκμετάλλευση και καταπίεση.
Τέτοιου είδους προγράμματα θα παίξουν πρωτεύοντα ρόλο στις αξιολογήσεις και θα γίνουν κριτήρια διαχωρισμού των «καινοτόμων» από τους «συντηρητικούς» εκπαιδευτικούς.
 Την ίδια ώρα, η ιστορία των αγώνων του λαού μας είναι έξω από τα σχολικά βιβλία ή διαστρεβλώνεται βάναυσα. Στα σχολεία μπορούν να μπαίνουν οι επιχειρηματίες, αλλά όχι φυσικά οι αγωνιστές συνδικαλιστές, ούτε καν οι ήρωες της εθνικής αντίστασης.

1.      Καλούμε τους Συλλόγους Διδασκόντων στα Λύκεια να απορρίψουν τη συνεργασία με το ΣΕΝ. Καλούμε τους εκπαιδευτικούς να μη δεχθούν να γίνουν όργανα των εκμεταλλευτών και της προπαγάνδας τους.
2.      Έξω οι επιχειρήσεις από τα σχολεία.
3.      Αγώνας για ένα σχολείο που θα μορφώνει ολόπλευρα τους νέους ανθρώπους και δεν θα τους αντιμετωπίζει σαν αναλώσιμη ύλη για να αυγαταίνουν τα κέρδη των παρασίτων.
Καλούμε επίσης, τις ΕΛΜΕ και τους Συλλόγους, με ανακοινώσεις τους, να καταδικάσουν το πρόγραμμα αυτό.

Αθήνα, 8/1/2013

Μείωση του διδακτικού ωραρίου των εκπαιδευτικών λόγω προϋπηρεσίας σε ΑΕΙ, ΤΕΙ



Κοινοβουλευτική Ομάδα

Λεωφ. Ηρακλείου 145, 14231 ΝΕΑ ΙΩΝΙΑ,
τηλ.: 2102592213, 2102592105, 2102592258, fax: 2102592155
e-mail: ko@vouli.kke.gr, http://www.kke.gr
Γραφεία Βουλής: 2103708168, 2103708169, fax: 2103707410




  ΕΡΩΤΗΣΗ
Προς τον Υπουργό Παιδείας και Θρησκευμάτων, Πολιτισμού και Αθλητισμού


Θέμα: Μείωση του διδακτικού ωραρίου των εκπαιδευτικών λόγω προϋπηρεσίας σε ΑΕΙ, ΤΕΙ

Πάρα πολλοί εκπαιδευτικοί, που εργάζονται σήμερα στην Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση, είχαν εργαστεί κατά το παρελθόν ως εκπαιδευτικοί σε ΑΕΙ και ΤΕΙ. Η προϋπηρεσία των εκπαιδευτικών αυτών αναγνωρίστηκε, ως εκπαιδευτική, για την κατάταξή τους στους αντίστοιχους βαθμούς και κλιμάκια του νόμου 4024/2011, αλλά δεν αναγνωρίζεται για την κλιμακωτή μείωση του διδακτικού τους ωραρίου, όπου υποτίθεται ότι λαμβάνεται υπόψη η συνολική εκπαιδευτική προϋπηρεσία του εκπαιδευτικού!
Αυτό στηρίζεται στην εγκύκλιο με αριθμό Φ.361.23/12/123995/Δ1/20.12.2010/ ΥΠΔΒΜΘ/ΑΣΑ:4ΙΙ49-09, σύμφωνα με την οποία «δε λαμβάνεται υπόψη για τη μείωση του ωραρίου η προϋπηρεσία σε Κέντρα Υποβοήθησης Μελέτης (Κ.Υ.Μ.) (σχετ.:Υ.Α. Γ2/3468/2001-ΦΕΚ 691/τ.Β'/5.6.2001), Ι.Ε.Κ., Ν.Ε.Λ.Ε., Α.Ε.Ι., Τ.Ε.Ι., καθώς οι συγκεκριμένοι φορείς δεν συμπεριλαμβάνονται στις προαναφερθείσες διατάξεις».  Στο ίδιο πνεύμα κινείται και η Γνωμοδότηση του Νομικού Συμβουλίου του Κράτους με αριθμό 204/2005, η οποία έχει γίνει δεκτή από τον Υπουργό.
Οι ισχύουσες νομοθετικές διατάξεις δεν διαπνέονται ούτε καν από απλή λογική. Πώς γίνεται οι εκπαιδευτικοί, όταν δουλεύουν σε ΑΕΙ και ΤΕΙ να παρέχουν εκπαιδευτικό έργο (εκτός κι αν υπάρχει κάποιος που το αμφισβητεί ακόμα κι αυτό!) και στη συνέχει αυτή η εκπαιδευτική προϋπηρεσία να μη λαμβάνεται υπόψη ώστε να μειωθεί το διδακτικό τους ωράριο, όταν αυτοί εργάζονται στην Π.Ε. και στη Δ.Ε.;  Το γεγονός αυτό είναι προδήλως παράλογο και άδικο.

ΕΡΩΤΑΤΑΙ ο κ. Υπουργός πότε σκέφτεται να άρει την παραπάνω αδικία και να αναγνωρίσει τη διδακτική προϋπηρεσία των εκπαιδευτικών σε ΑΕΙ και ΤΕΙ για τη μείωση του διδακτικού ωραρίου τους τώρα που εργάζονται στην Π.Ε. και Δ.Ε.;


Οι βουλευτές
Γιάννης Γκιόκας

Ελένη Γερασιμίδου

Λιάνα Κανέλλη


Για προβλήματα σχετικά με το ωράριο των εκπαιδευτικών που εργάζονται στο Ολοήμερο σχολείο.



Κοινοβουλευτική Ομάδα

Λεωφ. Ηρακλείου 145, 14231 ΝΕΑ ΙΩΝΙΑ,
τηλ.: 2102592213, 2102592105, 2102592258, fax: 2102592155
e-mail: ko@vouli.kke.gr, http://www.kke.gr
Γραφεία Βουλής: 2103708168, 2103708169, fax: 2103707410




ΕΡΩΤΗΣΗ
Προς τον Υπουργό Παιδείας και Θρησκευμάτων, Πολιτισμού και Αθλητισμού


Θέμα: Για προβλήματα σχετικά με το ωράριο των εκπαιδευτικών που εργάζονται στο Ολοήμερο σχολείο.


Στα ολοήμερα Δημοτικά Σχολεία η ώρα της σίτισης των μαθητών διαρκεί περίπου 40 λεπτά.
Την ώρα αυτή είναι υποχρεωμένοι να παρευρίσκονται όλοι οι εκπαιδευτικοί του σχολείου που έχουν μάθημα τις ώρες πριν και μετά τη σίτιση χωρίς, ωστόσο, η ώρα αυτή να προσμετράται στον εβδομαδιαίο χρόνο εργασίας τους.
Την ίδια ώρα, αναγνωρίζεται ως εργάσιμη μόνο για τον υπεύθυνο εκπαιδευτικό του ολοήμερου σχολείου.
Το γεγονός αυτό έχει σαν αποτέλεσμα οι εκπαιδευτικοί στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση να εργάζονται πέντε επιπλέον διδακτικές ώρες την εβδομάδα, μία επιπλέον ώρα για κάθε ημέρα.
Είναι φανερό ότι είναι άδικο να αναγνωρίζεται η ώρα αυτή ως διδακτική μόνο για τον υπεύθυνο του ολοήμερου και να μην αναγνωρίζεται για τους άλλους εκπαιδευτικούς που εργάζονται την ώρα εκείνη στο σχολείο και είναι υποχρεωμένοι να παρευρίσκονται στη σίτιση.

ΕΡΩΤΑΤΑΙ ο κ. Υπουργός:
Ø Πότε θα λύσει νομοθετικά το ζήτημα αυτό, αναγνωρίζοντας την ώρα της σίτισης ως διδακτική ώρα για όλους τους εκπαιδευτικούς που εργάζονται γι' αυτήν;
Ø Πότε θα θεσμοθετήσει και στη συνέχεια θα διορίσει μόνιμο βοηθητικό προσωπικό (μαγείρισσα, τραπεζοκόμο...) για τη σίτιση των μαθητών του ολοήμερου;


Οι βουλευτές
Γιάννης Γκιόκας

Ελένη Γερασιμίδου

Λιάνα Κανέλλη 


Για την πλήρη ιατροφαρμακευτική περίθαλψη και την πλήρη αναγνώριση της προϋπηρεσίας των αναπληρωτών εκπαιδευτικών.



Κοινοβουλευτική Ομάδα

Λεωφ. Ηρακλείου 145, 14231 ΝΕΑ ΙΩΝΙΑ,
τηλ.: 2102592213, 2102592105, 2102592258, fax: 2102592155
e-mail: ko@vouli.kke.gr, http://www.kke.gr
Γραφεία Βουλής: 2103708168, 2103708169, fax: 2103707410




  ΕΡΩΤΗΣΗ
Προς τον Υπουργό Παιδείας και Θρησκευμάτων, Πολιτισμού και Αθλητισμού

Θέμα: Για την πλήρη ιατροφαρμακευτική περίθαλψη και την πλήρη αναγνώριση της προϋπηρεσίας των αναπληρωτών εκπαιδευτικών.

Με την εγκύκλιο 155734/Δ1 10-12-2012 του Υπουργείου Παιδείας καθορίστηκε το πλαίσιο αναρρωτικών αδειών των αναπληρωτών εκπαιδευτικών και των αδειών λόγω επιπλοκών κύησης (επαπειλούμενη κύηση), ειδικότερα αν και πότε αυτές αναγνωρίζονται ως χρόνος πραγματικής διδακτικής υπηρεσίας από το σχολικό έτος 2012-13 και εφεξής.
Στην 3η παράγραφο της εγκυκλίου λέει ότι οι αναπληρωτές "...δικαιούνται πάντοτε αδείας, διάρκειας όχι μεγαλύτερης του μισού μήνα συνολικά...".
Η διάταξη αυτή μπήκε και στη "ΣΥΜΒΑΣΗ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ΙΔΙΩΤΙΚΟΥ ΔΙΚΑΙΟΥ ΟΡΙΣΜΕΝΟΥ ΧΡΟΝΟΥ ΑΝΑΠΛΗΡΩΤΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ" που υπογράφουν οι αναπληρωτές όπου συγκεκριμένα λέει "Δεν αναγνωρίζεται ως χρόνος πραγματικής υπηρεσίας το υπερβάλλον των 15 ημερών διάστημα αναρρωτικής άδειας, σε εφαρμογή των διατάξεων των άρθρων 657 και 658 του Αστικού Κώδικα, περί χρονικού διαστήματος αξίωσης καταβολής μισθού σε περίπτωση αναρρωτικής άδειας, και του αριθμ. 1470/22/08/2008 γνωμοδοτικού εγγράφου του Γραφείου του Νομικού Συμβούλου του Υ.ΠΑΙ.Θ.Π.Α., περί αδειών εκπ/κών ιδιωτικού δικαίου ορισμένου χρόνου".
Επιπλέον στην τέταρτη παράγραφο της εγκυκλίου λέει ότι "οι ίδιοι εκπαιδευτικοί (οι αναπληρωτές) μετά τη συμπλήρωση... μισού μήνα, με αποδοχές, απολύονται εφόσον ήθελε κριθεί ότι η περαιτέρω απουσία τους συνιστά σπουδαίο λόγο, που, κατά τις διατάξεις της εργατικής νομοθεσίας, δικαιολογεί καταγγελία σύμβασης εργασίας ιδιωτικού δικαίου..."!
Δηλαδή, ούτε λίγο ούτε πολύ, οι αναπληρωτές, όταν αρρωσταίνουν πάνω από 15 μέρες, θα τιμωρούνται, όχι μόνο με μη αναγνώριση της προϋπηρεσίας τους και παρακράτηση μισθού, αλλά και με απόλυση!
Επίσης, σύμφωνα με την ίδια εγκύκλιο, για τις  γυναίκες εκπαιδευτικούς που παρουσιάζουν επιπλοκές στην κύηση (επαπειλούμενη εγκυμοσύνη) και απουσιάζουν από την εργασία τους για περισσότερες από 15 ημέρες δεν θα αναγνωρίζεται ως χρόνος πραγματικής προϋπηρεσία το υπερβάλλον των 15 ημερών διάστημα αναρρωτικής άδειας !
Τα μέτρα αυτά είναι βαθιά αντεργατικά αλλά και απάνθρωπα και θίγουν χιλιάδες συμβασιούχους εκπαιδευτικούς και έγκυες εκπαιδευτικούς. Θα οδηγούν σε απολύσεις κατά τη διάρκεια της σχολικής χρονιάς με ό, τι αυτό συνεπάγεται για τους εκπαιδευτικούς αυτούς.
Ταυτόχρονα οι γυναίκες εκπαιδευτικοί θα φοβούνται να μείνουν έγκυες γιατί σε περίπτωση επαπειλούμενης εγκυμοσύνης θα χάνουν την προϋπηρεσία τους!

ΕΡΩΤΑΤΑΙ ο κ. Υπουργός:
Ø Τι μέτρα θα πάρει για να αρθεί η παραπάνω απάνθρωπη διάταξη ώστε να εξασφαλιστεί και στους αναπληρωτές το δικαίωμα να παίρνουν όση άδεια χρειαστεί για να αναρρώσουν, χωρίς κίνδυνο να χάσουν τη δουλειά τους και χωρίς να τους αφαιρείται η προϋπηρεσία τους;
Ø Τι μέτρα θα πάρει, ώστε να έχουν πλήρη ιατροφαρμακευτική περίθαλψη όλοι οι συμβασιούχοι εκπαιδευτικοί (αναπληρωτές, ωρομίσθιοι, με μπλοκάκι...) από την πρώτη μέρα δουλειά τους και καθ' όλη τη διάρκεια τόσο της εργασίας τους όσο και της ανεργίας τους.
Ø Τι μέτρα θα πάρει, ώστε να αναγνωρίζεται ως συντάξιμος ο χρόνος ανεργίας των συμβασιούχων εκπαιδευτικών;

Οι βουλευτές
Γιάννης Γκιόκας

Λιάνα Κανέλλη

Θεοδόσης Κωνσταντινίδης

Σπύρος Χαλβατζής

Το «Ινστιτούτο Μπρούκινγκς»



Το ινστιτούτο που διοργανώνει εκδήλωση στις 22 Γενάρη, με προσκεκλημένο τον πρόεδρο του ΣΥΡΙΖΑ, Αλέξη Τσίπρα, το «Brookings Institute» («Ινστιτούτο Μπρούκινγκς»), είναι ένας λεγόμενος «μη κερδοσκοπικός οργανισμός» που στηρίζεται από το αστικό κράτος των ΗΠΑ και έχει έδρα την Ουάσιγκτον. Οπως το ίδιο σημειώνει στην ιστοσελίδα του, «η αποστολή μας είναι να διεξάγουμε υψηλής ποιότητας, ανεξάρτητη έρευνα και με βάση αυτή την έρευνα να παρέχουμε καινοτόμες πρακτικές συστάσεις με τρεις γενικούς στόχους: 1. Ενίσχυση της αμερικανικής δημοκρατίας, 2. Ενίσχυση της οικονομικής και κοινωνικής ευημερίας, της ασφάλειας και των ευκαιριών όλων των Αμερικανών, 3. Εξασφάλιση ενός πιο ανοιχτού, ασφαλούς, ευημερούντος διεθνούς συστήματος συνεργασίας». Αυτά είναι η βιτρίνα και πίσω από αυτή βρίσκεται η πραγματικότητα μιας λεγόμενης «δεξαμενής σκέψης» (Think tank) που συμβάλλει τα μέγιστα στην προώθηση των στόχων του αμερικανικού ιμπεριαλισμού. Στις τάξεις του υπάρχουν όλων των ειδών τα στελέχη διαφόρων υπηρεσιών, διπλωμάτες, επιχειρηματίες, ακαδημαϊκοί. Εχει ιδρυθεί το 1916, αναγνωρίζεται και από τα δύο αστικά κόμματα στις ΗΠΑ, Δημοκρατικούς και Ρεπουμπλικάνους, ωστόσο έχει πιο στενούς δεσμούς με τους Δημοκρατικούς.
Σημερινός πρόεδρός του είναι ο Στρομπ Τάλμποτ, με καριέρα δημοσιογράφου (σοβιετολόγου), κυβερνητικού συμβούλου, ακαδημαϊκού και ειδικού σε θέματα εξωτερικής πολιτικής των ΗΠΑ, με εξειδίκευση σε Ευρώπη, Ρωσία, Ανατολική Ασία και πυρηνικά). Ο Τάλμποτ ήταν υφυπουργός Εξωτερικών στην κυβέρνηση Μπιλ Κλίντον (1994 - 2001). Το συγκεκριμένο Ινστιτούτο, με έναν πιο συγκαλυμμένο και ύπουλο τρόπο -σε σχέση με άλλες υπηρεσίες στις ΗΠΑ- προωθεί παντού σε όλο τον κόσμο τους στόχους των ιμπεριαλιστών. Ενα ενδεικτικό παράδειγμα είναι και ο τρόπος που αναπτύσσει την παρέμβασή του στην Κούβα, όπου σε ντοκουμέντο του με τίτλο «Η νέα οικονομία της Κούβας και η διεθνής απάντηση» σημειώνει: «Ο πρώτος παράγοντας που καθυστερεί την κουβανική οικονομία δεν είναι οι κυρώσεις από τις ΗΠΑ (αν και ιδιαίτερα σκληρές) αλλά το σύστημα κεντρικού σχεδιασμού της οικονομίας της». Επίσης ανοιχτά υποστηρίζει ότι πρέπει να ανατραπεί το κοινωνικοοικονομικό σύστημα μέσω της οικονομικής διείσδυσης «ως λύσης για να μην προκληθεί ένας αιματηρός εμφύλιος». Παρεμβάσεις τέτοιου είδους γίνονται και για πολλές άλλες χώρες και κυβερνήσεις που δεν αρέσουν στους Αμερικάνους ιμπεριαλιστές. Αυτοί είναι συνομιλητές των εγχώριων διαχειριστών του καπιταλισμού, όπως ο ΣΥΡΙΖΑ, ο οποίος άλλωστε δεν έχει κρύψει τη συμπάθειά του για το «μοντέλο» διαχείρισης Ομπάμα στις ΗΠΑ, που οδηγεί το λαό στη φτώχεια από άλλο δρόμο...
 Ριζοσπάστης 11/1/2013