Δήλωση της υποψήφιας Δημάρχου με τη Λαϊκή Συσπείρωση Ντάγκα Παναγιώτας







Δήλωση της υποψήφιας Δημάρχου με τη Λαϊκή Συσπείρωση Ντάγκα Παναγιώτας
Το Υπουργείο Παιδείας απέστειλε πριν λίγες μέρες εγκύκλιο που προσδιορίζει τις προϋποθέσεις για την ίδρυση Τμημάτων Ένταξης σε Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση.
Στην εγκύκλιο αυτή γίνεται ξεχωριστή αναφορά για τους δήμους, με την επισήμανση, ότι ως προαπαιτούμενο για να ιδρυθεί Τμήμα Ένταξης ''πρέπει να εκδοθεί βεβαίωση δαπάνης για τα λειτουργικά έξοδα των προτεινόμενων Τμημάτων Ένταξης από την αρμόδια Ενιαία Σχολική Επιτροπή Α/βάθμιας ή Β/βάθμιας Εκπ/σης. Στη βεβαίωση θα αναφέρεται το απαιτούμενο ποσό από 01/09/2019 έως και 31/12/2019 και το απαιτούμενο ετήσιο ποσό για κάθε επόμενο έτος, καθώς και ότι υπάρχει δέσμευση των απαραίτητων πιστώσεων''.
Θέτει, δηλαδή, ως προϋπόθεση για την ίδρυση και λειτουργία των αναγκαίων δομών εκπαιδευτικής υποστήριξης, τη χρηματοδότησή τους από τους δήμους.
Άραγε η κυβέρνηση έχει ξεχάσει ότι τόσο αυτή όσο και οι προηγούμενες φρόντισαν να μειώσουν τα χρήματα προς τις σχολικές επιτροπές κατά 60%;
Είναι απαράδεκτο, η κυβέρνηση και το Υπουργείο Παιδείας να μετακυλούν στους δήμους την ευθύνη για την ίδρυση και λειτουργία τόσο αναγκαίων, για την εκπαιδευτική διαδικασία, δομών και μάλιστα σε ένα τόσο ευαίσθητο κομμάτι της εκπαιδευτικής διαδικασίας, όσο αυτό της ειδικής αγωγής.
Όλα τα παραπάνω, και σε συνδυασμό και με τις τεράστιες ελλείψεις που υπάρχουν στην Ειδική Αγωγή, και στην Πρωτοβάθμια και στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση, κάνουν πιο αναγκαία και επιτακτική τη γενναία αύξηση της κρατικής χρηματοδότησης προς τους δήμους.
Για μία ακόμη φορά αποδεικνύεται πόσο ''παραδεισένια'' για το λαό είναι η λεγόμενη ''μεταμνημονιακή'' περίοδος του ΣΥΡΙΖΑ!
Απαιτείται λοιπόν να αναλάβει η κυβέρνηση την ευθύνη που της αναλογεί. Δε μπορεί να δαπανά δισεκατομμύρια για ΝΑΤΟικές δαπάνες και φοροελαφρύνσεις στο μεγάλο κεφάλαιο, και στον ευαίσθητο τομέα της Ειδικής Αγωγής να μεταθέτει τις ευθύνες της στους δήμους, χωρίς ούτε καν να αυξάνει την ήδη πετσοκομμένη χρηματοδότηση.
Πως απαντάει η Δημοτική Αρχή στην προαναφερόμενη εγκύκλιο και στη γενικότερη κυβερνητική πολιτική που μετακυλά ευθύνες προς την Τοπική Διοίκηση;
Τι έχει κάνει για να διεκδικήσει την αύξηση της κρατικής χρηματοδότησης για να καλυφτούν όλες οι ανάγκες στις Ειδικές Εκπαιδευτικές Δομές και την αύξηση της κρατικής χρηματοδότησης προς τις σχολικές επιτροπές για να μπορούν να ανταποκριθούν στις αρμοδιότητές τους;
Γρεβενά, 29/3/2019








Ορισμένες πλευρές για τη λεγόμενη «περιγραφική αξιολόγηση»

Είναι σε εξέλιξη αυτό το διάστημα οι επιμορφώσεις Προϊσταμένων και Διευθυντών από τα ΠΕΚΕΣ για την προετοιμασία της εφαρμογής “Περιγραφική Αξιολόγηση στην Υποχρεωτική Εκπαίδευση”. Οι στόχοι αυτής, όπως αναφέρονται στον Οδηγό, είναι “η ολόπλευρη ανάπτυξη, η εξατομικευμένη και αναλυτική ανατροφοδότηση, η συνεργατική και κοινωνική μάθηση, η διαφοροποίηση και εξατομίκευση της διδασκαλίας και η ουσιαστική ισότητα ευκαιριών».
Θα θέλαμε να θέσουμε προς τους συναδέλφους ορισμένα ζητήματα για συζήτηση και προβληματισμό:
1.      Η αξιολογική διαδικασία, είτε είναι ποσοτική είτε είναι ποιοτική, είτε βάζει βαθμούς είτε περιγράφει τον μαθητή, αποτιμά το αποτέλεσμα της μαθησιακής διαδικασίας και δε διαμορφώνει, από μόνη της, τις προϋποθέσεις για όλα τα παραπάνω. Οι διαφορετικές αφετηρίες από τις οποίες ξεκινά ο κάθε μαθητής, οι ταξικές ανισότητες, που εκφράζονται και μέσα στις σχολικές τάξεις, η ίδια η φυσιογνωμία του σχολείου και συνολικά της εκπαίδευσης, που αναπαράγει τις ανισοτιμίες που υπάρχουν μέσα στην κοινωνία, όλα αυτά δεν εξαλείφονται, ούτε αμβλύνονται από τον τρόπο που θα γίνεται η τελική αξιολόγηση των μαθητών. Οι ελλείψεις στα σχολεία, τα μεγάλα κενά, οι απαράδεκτες υποδομές, η υποβάθμιση της Ειδικής Αγωγής, η μετατροπή των Συλλόγων Διδασκόντων σε «πολυεργαλεία», που επωμίζονται ευθύνες που δεν τους αναλογούν (π.χ. Ομάδες Εκπαιδευτικής Υποστήριξης), τα αναλυτικά προγράμματα και τα «προβληματικά» σχολικά εγχειρίδια, όλα τα αποτελέσματα της αντιεκπαιδευτικής πολιτικής, της σημερινής και των προηγούμενων κυβερνήσεων, στα μορφωτικά δικαιώματα των μαθητών, είναι που καθορίζουν σε μεγάλο βαθμό τα «αποτελέσματα» της παιδαγωγικής πράξης και όχι τρόπος αξιολόγησης των μαθητών.
2.      Η περιγραφική αξιολόγηση δεν μπορεί να αντιμετωπίσει με ένα μαγικό τρόπο μια σειρά προβλήματα που εμφανίζονται στη σχολική πράξη π.χ. ανταγωνισμός μεταξύ των μαθητών, βαθμοθηρία, αδιαφορία για μια σειρά γνωστικά αντικείμενα. Πρόκειται για το «άκρον άωτον» της υποκρισίας να λέγονται αυτά από την κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ αλλά και διάφορους υποστηρικτές της, την ίδια στιγμή που με το σχέδιο για το νέο Λύκειο στην ουσία επιβάλλεται ένα άκρως ανταγωνιστικό και εξετασιοκεντικό σχολείο, καταργείται η όποια γενική μόρφωση, μπαίνουν εξετάσεις (με ενιαία θέματα ανά ομάδα σχολείων) ακόμα για την απόκτηση του απολυτήριου του Λυκείου! Ο ανταγωνισμός σε όλα τα επίπεδα, η απαξίωση της γνώσης και η αντικατάστασή της από τις «λεγόμενες» δεξιότητες, η καλλιέργεια του ατομικού δρόμου προς την «επιτυχία» αποτελούν δομικά στοιχεία της κοινωνίας και το σημερινού σχολείου. Η λογική αυτή διαπερνά τα αναλυτικά προγράμματα, τα σχολικά βιβλία, την ίδια τη λειτουργία του σχολείου. Η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ διατήρησε όλα τα σχολικά εγχειρίδια των προηγούμενων κυβερνήσεων της ΝΔ και του ΠΑΣΟΚ (πλην μαθηματικών της Ε’ Δημοτικού). Δε θέλησε και όχι δεν πρόλαβε να τα αλλάξει, γιατί αποδέχεται τον γενικό προσανατολισμό τους. Ο ίδιος ο εκπαιδευτικός, πριν μπει στη σχολική τάξη, καλείται και ο ίδιος να εμπεδώσει μια κουλτούρα σκληρού ανταγωνισμού μέσα από ένα «αέναο» κυνηγητό προσόντων και πιστοποιήσεων (βλ. νέο νόμο Γαβρόγλου για «προσλήψεις και διορισμούς»). Αλήθεια όλα αυτά οδηγούν στο συμπέρασμα ότι βαδίζουμε σε ένα «συνεργατικό» σχολείο των «ίσων ευκαιριών» και πως η περιγραφική αξιολόγηση θα είναι το επιστέγασμα στο σχολείο αυτό;  
3.      Η περιγραφική αξιολόγηση θα έχει απλά στόχο την ουσιαστική ενημέρωση των γονιών και των ίδιων των μαθητών για μια σειρά πλευρές της σχολικής επίδοσης και συνολικά της σχολικής ζωής; Αυτό ούτως ή άλλως δε γίνεται και σήμερα και αρκετά εξαντλητικά; Άλλος είναι ο στόχος! Η περιγραφική αξιολόγηση δε θα είναι μια απλή αποτύπωση της γνώμης του εκπαιδευτικού σε ένα φύλλο χαρτί. Θα υλοποιείται στη βάση συγκεκριμένης φόρμας για κάθε τάξη (κεντρικά καθορισμένη) στην οποία θα αποτυπώνονται αναλυτικά μια σειρά δείκτες, που θα αφορούν όχι μόνο τις επιδόσεις αλλά και συνολικά την προσωπικότητα του μαθητή. Μήπως έτσι η περιγραφική αξιολόγηση «σκανάρει» πιο αποτελεσματικά τις δεξιότητες του σημερινού μαθητή, αυριανού εργαζόμενου; Στον προβληματισμό των κυρίαρχων επιτελείων της Ε.Ε. και του ΟΟΣΑ το θέμα δεν μπαίνει στο αν η αριθμητική βαθμολογία λειτουργεί αντιπαιδαγωγικά, αλλά στο αν τελικά «επαρκεί» για να κατατάξεις τους μαθητές. Ο βασικός μας προβληματισμός είναι εάν τελικά με τη γενίκευση της περιγραφικής αξιολόγησης, στα πλαίσια του σημερινού σχολείου, οδηγούμαστε σε μια πιο «σκληρή», πιο ολόπλευρη και ποιοτικά διαβαθμισμένη κατάταξη – διαφοροποίηση των μαθητών! Μια αξιολόγηση που θα τους ακολουθεί σε όλη τους τη ζωή!
4.      Η κυβέρνηση και το  Υπουργείο Παιδείας έχουν δώσει δείγματα νομοθετικής γραφής, για το κατά πόσο κόπτονται για την αναβάθμιση των μορφωτικών δικαιωμάτων των μαθητών μας, για το ευνοϊκό παιδαγωγικό περιβάλλον που καλούνται  να προσφέρουν οι εκπαιδευτικοί. Κινήθηκαν στην κατεύθυνση της παραπέρα υποβάθμισης, της υποχρηματοδότησης των σχολείων. Για το όποιο εργαλείο παιδαγωγικής αξιολόγησης των μαθητών θα είχε ουσία να συζητάμε στο βαθμό που θα άλλαζαν ή θα βελτιώνονταν οι όροι για την αξιοποίησή του, δηλαδή η ίδια η σχολική πραγματικότητα. Ένα ελάχιστο βήμα π.χ. είναι οι  μαζικοί μόνιμοι διορισμοί εκπαιδευτικών, τα ολιγομελή τμήματα, η διαμόρφωση του περιεχομένου των μαθημάτων με ορθολογικό και επιστημονικό τρόπο, η πλαισίωση της διαδικασίας  από επιστημονικές ειδικότητες (ψυχολόγους, κοινωνικούς λειτουργούς), ο κάθε επιστήμονας να διδάσκει το επιστημονικό του αντικείμενο, οι δομές ειδικής αγωγής να λειτουργούν σε κάθε σχολική μονάδα με το εξειδικευμένο επιστημονικό προσωπικό, να εντάσσονται όλοι οι μαθητές στη δομή που έχουν ανάγκη, να ενταχθούν ουσιαστικά οι πρόσφυγες και οι μετανάστες στην εκπαίδευση.
Το πραγματικό δίλημμα λοιπόν δεν είναι:  «βαθμολογική ή περιγραφική αξιολόγηση των μαθητών» αλλά:  «σχολείο της αγοράς, των ταξικών φραγμών και της ημιμάθειας ή  σχολείο που θα έχει στόχο την ολόπλευρη μόρφωση και διαπαιδαγώγηση των μαθητών»;
Καθήκον όλων των εκπαιδευτικών είναι να περιγράψουμε και να αξιολογήσουμε τις πραγματικά σύγχρονες ανάγκες των μαθητών μας και να αγωνιστούμε γι' αυτές! Να συμπληρώσουμε, αγωνιστικά, με πλήρη συναίσθηση του ρόλου μας το έντυπο της μέλλοντός τους,  για μια ζωή με δικαιώματα!
Αθήνα, 29/3/2019

ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ ΤΗΣ EΠ ΔΥΤΙΚΗΣ ΜΕΚΕΔΟΝΙΑΣ ΤΟΥ ΚΚΕ ΓΙΑ ΤΟ 1Ο ΔΙΕΘΝΕΣ ΣΥΝΕΔΡΙΟ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΡΕΥΝΑ ΚΑΙ ΕΚΜΕΤΑΛΛΕΥΣΗ ΥΔΡΟΓΟΝΑΝΘΡΑΚΩΝ




ΕΠΙΤΡΟΠΗ ΠΕΡΙΟΧΗΣ ΔΥΤΙΚΗΣ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ
Μουράτη 4 - 50100 ΚΟΖΑΝΗ
τηλ.: 24610-29078   fax: 24610-29078
ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ ΤΗΣ EΠ ΔΥΤΙΚΗΣ ΜΕΚΕΔΟΝΙΑΣ ΤΟΥ ΚΚΕ
ΓΙΑ ΤΟ 1Ο ΔΙΕΘΝΕΣ ΣΥΝΕΔΡΙΟ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΡΕΥΝΑ ΚΑΙ ΕΚΜΕΤΑΛΛΕΥΣΗ ΥΔΡΟΓΟΝΑΝΘΡΑΚΩΝ
Μόνο ανησυχία μπορεί να προκαλέσει στο λαό της περιοχής το 1ο Διεθνές Συνέδριο με τίτλο: «Ελλάδα – Κύπρος – Ισραήλ: Έρευνα και Εκμετάλλευση Υδρογονανθράκων» που πραγματοποιείται στο ΤΕΙ Κοζάνης υπό την αιγίδα του Υπουργείου Ενέργειας και Περιβάλλοντος και του Ελληνο–ισραηλινού Εμπορικού Επιμελητηρίου. Στο Συνέδριο μάλιστα θα απευθύνουν χαιρετισμό οι πρεσβείες των ΗΠΑ και Ισραήλ στην Αθήνα.
Το συνέδριο αυτό μόνο τυχαία δεν πραγματοποιείται αυτή την περίοδο. Διοργανώνεται στον απόηχο της τριμερούς συνάντησης Ελλάδας-Κύπρου-Ισραήλ στην Ιερουσαλήμ όπου συζητήθηκαν τα σχέδια για τον αγωγού “East Med” όσο και η λεγόμενη «ασφάλεια» στην περιοχή. Η τριμερής αυτή συνάντηση μάλιστα παρουσιάζεται ως «ορόσημο» εξελίξεων καθώς η παρουσία του Αμερικανού Υπουργού Εξωτερικών σηματοδοτεί την αναβάθμιση των σχεδίων και της παρουσίας των ΗΠΑ-ΝΑΤΟ στην περιοχή της Νοτιοανατολικής Μεσογείου.
Οι σχεδιασμοί αυτοί είναι σε αντίθεση με τα συμφέροντα των λαών και των αναγκών τους. Υπηρετούν τα συμφέροντα των μονοπωλιακών ομίλων που εκπροσωπούν οι κυβερνήσεις αυτών των κρατών, τα στρατηγικά σχέδια των ΗΠΑ και της ΕΕ. Προδιαγράφουν μεγάλους κινδύνους για τον ελληνικό λαό και συνολικά τους λαούς της Ανατολικής Μεσογείου. Αντί ο πλούτος που βρίσκεται στο έδαφος των χωρών να αποτελεί ευτυχία και ευημερία για τους λαούς, γίνεται τελικά «κατάρα», καθώς στα χέρια των λίγων αποτελεί έδαφος για σφοδρούς ανταγωνισμούς. Άλλωστε, έχει αποδειχθεί ότι οι ενεργειακοί ανταγωνισμοί οδήγησαν σε ιμπεριαλιστικές επεμβάσεις και πολέμους, όπως αυτοί στη Συρία, στο Ιράκ και τη Λιβύη, ακόμα και σε έδαφος της ίδιας της ΕΕ όπως η Ουκρανία.
Η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ έχει σοβαρές ευθύνες καθώς συνεργάζεται στενά με το Ισραήλ που δολοφονεί τον παλαιστινιακό λαό. Καθημερινά ο λαός της Παλαιστίνης θρηνεί θύματα από πυρά του Ισραηλινού Στρατού. Η κυβέρνηση πρωταγωνιστεί στην προώθηση των ιμπεριαλιστικών σχεδιασμών ως σημαιοφόρος των αμερικανοΝΑΤΟικών συμφερόντων και των επιδιώξεων της ΕΕ. "Πουλάει" παραμύθια, καλλιεργώντας ψεύτικες προσδοκίες για να παραπλανήσει το λαό και επιδίδεται σε μια άθλια προσπάθεια εξωραϊσμού των ΗΠΑ, ΝΑΤΟ και ΕΕ  ενώ έχει αποδειχθεί ότι αποτελούν παράγοντες ανασφάλειας και κινδύνων για τους λαούς της περιοχής. Είναι προκλητικό όλοι αυτοί να παρουσιάζονται ως προστάτες που νοιάζονται για την «ανάπτυξη» και την «ευημερία». ο λαός έχει πείρα από τις πολεμικές συγκρούσεις και το αιματοκύλισμα με πρόσχημα τη δήθεν προστασία.  Σε λίγες μέρες είναι η μαύρη «επέτειος» για τα 20 χρόνια από τους βομβαρδισμούς στη γειτονική Γιουγκοσλαβία από τις ΗΠΑ και το ΝΑΤΟ.
Ταυτόχρονα, χρειάζεται να προβληματίσει το λαό, τους εργαζόμενους και τους φοιτητές η συμμετοχή των 2 ιδρυμάτων στο συνέδριο. Η συζήτηση που γίνεται για το νέο «ανταγωνιστικό» Πανεπιστήμιο που θα προκύψει μετά τη συγχώνευση και θα εξυπηρετεί ακόμα περισσότερο την καπιταλιστική κερδοφορία, σημαίνει και έρευνα στην υπηρεσία των μονοπωλίων και των κυβερνήσεων τους. Έρευνα όχι προς όφελος των αναγκών της κοινωνίας, αλλά έρευνα για να «αυγατίζουν» τα κέρδη τους οι καπιταλιστές. Έρευνα που πολλές φορές θα αξιοποιείται ακόμα και για στρατιωτικούς σκοπούς. Είναι χαρακτηριστικά τα παραδείγματα από την Κρήτη, τη Θεσσαλονίκη και αλλού όπου σχεδιάζονται να τρέξουν ΝΑΤΟϊκά ερευνητικά προγράμματα. Αναρωτιόμαστε τι σχέση έχουν αυτά τα «ερευνητικά» σχέδια με τις ανάγκες της κοινωνίας;
Το ΚΚΕ και η ΚΝΕ καλεί τώρα όλους τους φοιτητές και σπουδαστές,  τους εργαζόμενους, τους επιστήμονες, το λαό της περιοχής να δυναμώσουν την πάλη ενάντια στους ιμπεριαλιστικούς σχεδιασμούς στην περιοχή και την εμπλοκή της χώρας μας. Οι ΗΠΑ - ΝΑΤΟ - ΕΕ δεν μπορούν να είναι παράγοντες ασφάλειας και σταθερότητας. Να δυναμώσει σήμερα η πάλη για την αποδέσμευση από το ΝΑΤΟ και την ΕΕ.


Ανακοίνωση του Τμήματος Αγροτικής Πολιτικής της ΚΕ του ΚΚΕ Για την εμφάνιση πανώλης στη Θεσσαλία

  Ανακοίνωση του Τμήματος Αγροτικής Πολιτικής της ΚΕ του ΚΚΕ Για την εμφάνιση πανώλης στη Θεσσαλία  Η επιβεβαίωση για πρώτη φορά στην Ελλά...