ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΔΑΣΚΑΛΩΝ & ΝΗΠΙΑΓΩΓΩΝ: Τα σχολεία δεν είναι το παιχνίδι μουσικές καρέκλες, (για να λειτουργούν ανάλογα με τι περισσεύει)


 Την 1η του Οκτώβρη 2025, το Υπουργείο Παιδείας εξέδωσε την εγκύκλιο με Αρ. πρωτ. 122194/ΓΔ4, με την οποία παρέχει  «Διευκρινιστικές οδηγίες του ν. 3699/2008 (Α΄199), όπως τροποποιήθηκε και ισχύει». Εγκύκλιος που προωθεί εντατικά την εφαρμογή του πρόσφατα ψηφισμένου νόμου, που επί της ουσίας υποβαθμίζει τα μορφωτικά δικαιώματα των μαθητών με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες, ανοίγοντας το δρόμο για δραματική μείωση των προσλήψεων στην ειδική αγωγή και εκπαίδευση στη λογική του κόστους-οφέλους.

Στα Γρεβενά προκειμένου να καλυφθούν τα κενά στην παράλληλη στήριξη μετακινούνται συνάδελφοι από 4 διαφορετικά σχολεία από 2 έως 4 ώρες προκειμένου σε παιδιά με ειδικές ανάγκες να καλύψουν τις ώρες παράλληλης στήριξης που δεν καλύπτει το υπουργείο.  Πώς  ένα παιδί με αυτισμό θα έχει σταθερό πλαίσιο  ώστε να νιώθει ασφάλεια και δυνατότητα ένταξης στο σχολείο με 5 διαφορετικούς δασκάλους, περισσότερο με παιδοφύλαξη μοιάζει παρά με εκπαιδευτική διαδικασία.

Δε θα κουραστούμε να επαναλαμβάνουμε ότι το πρόβλημα της πραγματικής ένταξης των μαθητών με Ειδικές Μαθησιακές Ανάγκες ή/και αναπηρίες  δεν είναι «χωροταξικό», όπως συχνά τίθεται. Δηλαδή «ένταξη» είναι ό,τι γίνεται μέσα στην τάξη ή στο Γενικό Σχολείο και ό,τι γίνεται στα Τμήματα Ένταξης και Ειδικά Σχολεία είναι «γκετοποίηση». Η σχολική ένταξη – συμπερίληψη  είναι η επιστημονικά τεκμηριωμένη  παιδαγωγική διαδικασία που πραγματοποιείται στον κατάλληλο για το παιδί χώρο, με το κατάλληλα επιστημονικά καταρτισμένο προσωπικό, με το κατάλληλο επιστημονικό πρόγραμμα  που ανταποκρίνεται στις μαθησιακές ανάγκες του κάθε παιδιού, προετοιμάζοντάς το για την ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΗ ΕΝΤΑΞΗ ΣΤΗ ΖΩΗ.

Τα τραγελαφικά δε σταματούν εδώ. Προκειμένου να καλυφθεί κενό σε ολοήμερο τμήμα νηπιαγωγείου, θα κλείνουν εκ περιτροπής από μια μέρα τα ολοήμερα τμήματα των υπολοίπων νηπιαγωγείων. Σαν τις μουσικές καρέκλες που κάθεται όποιος προλάβει με το σταμάτημα της μουσικής. Αν δεν ήταν η κατάσταση τραγική και εντελώς αντιπαιδαγωγική πραγματικά θα ήταν για γέλια.

Οι γονείς, που στέλνουν τα παιδιά τους στο ολοήμερο, έχουν πραγματικά ανάγκη τη λειτουργία του και δεν μπορεί το υπουργείο, η Διεύθυνση πρωτοβάθμιας να σταματάνε τη λειτουργία των ολοήμερων τμημάτων για μια μέρα ή κατά μία ώρα από 4 στις 3, ανάλογα με το  τι περισσεύει. Οι μαθητές μας δεν είναι αριθμοί.

Απαιτούμε :

  1. Άμεσες προσλήψεις προσωπικού για να καλυφθούν τα κενά είτε στα ολοήμερα τμήματα είτε στην παράλληλή στήριξη, να σταματήσουν οι μετακινήσεις.
  2. Κανένα κλείσιμο ολοήμερου, παράλληλη στήριξη σε όλα τα παιδιά που το δικαιούνται σύμφωνα με τις γνωματεύσεις του ΚΕΔΑΣΥ.
  3. Καλούμε τους εκπαιδευτικούς και τους γονείς σε παράσταση διαμαρτυρίας στη Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης (Διοικητήριο) την Τρίτη 14/10 1:15 το μεσημέρι.

ΣΥΜΜΕΤΕΧΟΥΜΕ ΣΤΗΝ ΑΠΕΡΓΙΑ στις 14 ΟΚΤΩΒΡΙΟΥ ΠΟΥ ΚΥΡΗΞΕ Η ΑΔΕΔΥ

ΚΑΙ ΣΤΗΝ ΑΠΕΡΓΙΑΚΗ ΣΥΓΚΕΝΓΤΡΩΣΗ ΣΤΗΝ ΚΕΝΤΡΙΚΗ ΠΛΑΤΕΙΑ, 10.30 ΠΜ

ΝΑ ΔΟΘΕΙ ΑΠΑΝΤΗΣΗ ΣΤΗΝ ΑΝΤΙΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΠΟΛΙΤΙΚΗ

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΔΑΣΚΑΛΩΝ & ΝΗΠΙΑΓΩΓΩΝ: Τα σχολεία δεν είναι το παιχνίδι μουσικές καρέκλες, (για να λειτουργούν ανάλογα με τι περισσεύει)

  Την 1η του Οκτώβρη 2025, το Υπουργείο Παιδείας εξέδωσε την εγκύκλιο με Αρ. πρωτ. 122194/ΓΔ4, με την οποία παρέχει  «Διευκρινιστικές οδηγίε...